Looking For Her Father

By Susie Of Arabia
19 May 2010

Kimberly B. (pictured at left) is 44 years old and has never met her father. She has never felt the warmth and strength of her father’s arms hugging her. She’s never heard the sound of his voice. She doesn’t even know what her dad looks like, although she must resemble him because she looks nothing at all like her mother’s side of her family. Kimberly has gone through her entire life up to this point wondering and dreaming about her father, longing for a connection. She has scant information about him, but she is hoping it’s enough to help her find the father she has longed to meet all her life.

Abdulrahman Al-Omran (or El-Omran) is from Saudi Arabia. In the mid-1960s, he traveled to the United States to pursue his college education. At the time he was a young man in his mid-20s. Described as tall, dark and handsome, Abdulrahman enrolled at Clark College in Vancouver, Washington. It was here that he met Kimberly’s mom, Diana Divine, a gorgeous 20-year-old part-time model with curly brown hair and brown eyes who was studying business. The attraction was immediate.

Diana quickly became infatuated with Abdulrahman – she loved his brown skin, his easy sense of humor, and the charming way he always teased her. They fell in love. When Diana became pregnant, Abdulrahman wanted to marry her and take his young family back to Saudi Arabia with him, but Diana was afraid of moving there. Kimberly was born in January of 1966. She was adopted at birth by Diana’s sister. Diana thought this would be the best thing for her baby.

Abdulrahman moved away to continue his schooling at UCLA, eventually graduating in 1970 from Santa Clara University in California. Kimberly believes he studied Physics, Math, and Science, and Diana recalls that Abdulrahman told her he wanted to become an engineer for ARAMCO. Diana (pictured left) and Abdulrahman eventually lost touch. She believes that Abdulrahman’s father was in the import-export business and the family was well-to-do. Diana also remembers that Abdulrahman had several brothers, one of whom was named Aziz. Aziz might have been one of Abdulrahman’s roommates in nearby Portland when he attended Clark College.

Kimberly has always had a fascination with Middle Eastern culture, art, customs, and history for as long as she can remember. The only possession and reminder that she has from her father is a prayer rug that he left for her. She longs to know more about her Saudi father and his family and wants her own three children to know about their Saudi ancestry. She has tried for many years to locate him, but to no avail. Her interest in locating him is natural and honorable and would satisfy her lifelong dream of meeting her father. She also feels that knowing her father’s medical history would be useful.

Says Kimberly, “My father probably has a wife and many children. I would just like to meet him and have him meet his grandchildren. I have always wanted to know more about where I come from. I have had an identity crisis being raised in a Western ‘Caucasian’ family that I don’t always fit into. I was told I look just like him – I do not look like my American family at all. And I sense that I am a lot like him. I naturally relate more to the Arabian side than to my mother’s Irish- English side. I love my family but I feel something is missing that is a big part of who I am. I sometimes feel lost because I was not raised in my real culture. I was told his family is wealthy, but material things do not matter to me. Making a personal connection to him is much more important to me. I am ok with the fact that he may not want to know me or acknowledge me. I would be happy just seeing a picture of him. If we find each other and he doesn’t want to be a part of my life, I am prepared for that. I just have this feeling that he would want me to find him. I can’t explain why I feel drawn to him as though he wants to be found. “

Today Abdulrahman Al-Omran would be about 66-70 years old. He probably lives in Saudi Arabia somewhere. He might spell his last name as El-Omran. It is not known what area of Saudi Arabia he is from. If you have any information about the whereabouts of Abdulrahman Al-Omran, please email me at: susieofarabia at gmail dot com

**********************************************************
Many thanks to a reader, who was kind enough to translate this post for the Arabic speaking readers out there.

تبحث عن والدها

كيمبرلي (في الصورة أعلاه) تبلغ من العمر 44 عاماً و التي لم تجتمع قط بوالدها السعودي الجنسية عبدالرحمن العمران. كيمبرلي لم تشعر بالدفء والقوة التي تمنحها إياها معانقة والدها لها. انها لم تسمع صوته بل لا تعرف حتى ماهو شكل والدها ومن يشبه، على الرغم من أنها يجب أن تشبهه لانها تبدو مختلفة تماماً بل على الإطلاق مقارنة بوالدتها وعائلتها التي قامت بتربيتها. قضت كيمبرلي حياتها حتى هذه اللحظة تتساءل وتحلم بوالدها ، والشوق للقاءه يأسرها. لكنها لا تملك معلومات عنه الا القليل و لكنها تأمل انها كافية لمساعدتها في العثور على والدها الذي تتوق لرؤيته طيلة أيام حياتها.

عبد الرحمن عمران (أو العمران) من المملكة العربية السعودية. سافر إلى الولايات المتحدة لمتابعة دراسته الجامعية في منتصف الستينات 1960، في ذلك الوقت كان شاب في منتصف العشرينات. يوصف عبدالرحمن بأنه رجل وسيم طويل القامة ، أسمر البشرة إنضم إلى كلية كلارك Clark College في مدينة فانكوفر بولاية واشنطن. ومن هناك التقى بوالدة كيمبرلي ديانا ديفاين بـشعرها الأجعد البني وعيناها البنية و كانت تعمل كعارضة أزياء لجزء من الوقت و تدرس تجارة في الوقت ذاته كـ طالبة منتظمة بالكلية. عندها كان الإنجذاب بين عبدالرحمن و ديانا مباشراً.

و سرعان ما فتنت ديانا بـ عبد الرحمن فقد احبت بشرته السمراء ، و خفة ظله ، و الطريقة الساحرة التي كان يغازلها بها. و وقعا في الحب ! وعندما إكتشفت ديانا أمر حملها أراد عبد الرحمن أن يتزوجها و يصطحب عائلته الصغيرة مرة أخرى إلى المملكة العربية السعودية، لكن ديانا كانت تخاف من الذهاب إلى هناك. ولدت كيمبرلي في كانون الثاني لعام 1966 وعند ولادتها طلبت أمها من أختها أن تتبناها حين ولادتها لتضمن لها مستقبلاً أفضل.

انتقل عبد الرحمن بعيدا لمواصلة تعليمه في جامعة كاليفورنيا ، وتخرج في نهاية المطاف في عام 1970 من جامعة سانتا كلارا Santa Clara University في كاليفورنيا و تعتقد كيمبرلي انه درس الفيزياء و الرياضيات ، والعلوم. و تتذكر ديانا أن عبد الرحمن قال لها انه يريد ان يصبح مهندسا لشركة أرامكو السعودية. ولكن في نهاية المطاف فقدت ديانا أي وسيلة إتصال بـ عبد الرحمن و ذكرت إنها تعتقد أن والد عبد الرحمن كان يعمل في مجال الأعمال التجارية، الإستيراد و التصدير. ديانا تتذكر أيضا أن عبد الرحمن كان له إخوة عدة ، واحد منهم كان اسمه عزيز أو عبدالعزيز و ربما كان واحدا من شركاءه في السكن في بورتلاند Portland قريباً من كلية كلارك.

كيمبرلي كانت دائما مبهورة بـ ثقافة الشرق الأوسط ، و الفن ، و العادات العربية ، والتاريخ بشكل كبير. الشيء الوحيد الذي تملكه كيمبرلي من والدها للذكرى هي سجادة الصلاة التي تركها لها. و قالت إنها تتوق لمعرفة المزيد عن والدها السعودي وعائلته وتريد أن يعرف أطفالها الثلاثة أصولهم السعودية. و قد حاولت لسنوات عديدة تحديد مكان إقامة والدها ، ولكن دون جدوى. تقول كيمبرلي أنه من المهم تحديد مكانه وهذا شيء طبيعي بل مشرف أيضاً لـ ترضي حلمها مدى الحياة من لقائها بوالدها. وقالت إنها تشعر أيضا أن معرفة تاريخ والدها الطبي سيكون مفيدا لها.

وتقول كيمبرلي “ربما والدي لديه زوجة وربما كثير من الأطفال. أود فقط الاجتماع معه وحمله على لقاء أحفاده. اردت دائما معرفة المزيد عن أصلي. لقد كان لدي أزمة هوية عنيفة حيث نشأت في أسرة أميركية لا تصلح لي. و كانو دائماً يخبرونني أني أشبه أبي لأني لا أبدو كـ عائلتي الأميركية على الإطلاق. و انا اشعر أيضاً بأنني أحمل الكثير من الشبه بأبي. أنا أميل بطبيعة الحال أكثر إلى الجانب العربي من ميلي لجانب أمي الايرلندية الإنجليزية. أنا أحب عائلتي لكني أشعر أن هناك شيء مفقود هو جزء كبير من هويتي. أشعر أحيانا بالضياع لأنني لم أنشأ في ثقافتي الحقيقية (ثقافة والدي). قيل لي أن عائلته ثرية، ولكن الأمور المادية لا تهم بالنسبة لي. إجراء اتصال شخصي بوالدي هو أهم بكثير بالنسبة لي. أنا مدركة للحقيقة أنه قد لا يريد أن يتعرف إلي أو يعترف بي. و سأكون سعيدة لمجرد رؤية صورته. و إذا وجدنا بعضنا البعض ، وإذا كان لا يريد ان يكون جزءا من حياتي ، فأنا على استعداد لذلك. أنا فقط يتملكني شعور انه يريدني أن أعثر عليه. و أنا ليس بمقدوري تفسير شعوري المندفع بأنه يريدني أن أجده.”

اليوم من المتوقع أن عبد الرحمن العمران يبلغ من العمر حوالي 66-70 سنة ومن الأرجح أنه يعيش في مكان ما في المملكة العربية السعودية. و من الممكن أن يكون إسم العائلة يكتب على هذا النحو El-omran و ليس لدى كيمبرلي او ديانا معلومات عن مكان معيشته تحديداً.

إذا كان لديكم اي معلومات عن مكان وجود عبد الرحمن العمران ، يرجى الكتابة على العنوان التالي susieofarabia at gmail dot com

Photo Credit: Susie Of Arabia

Advertisements

Published by

Tara Umm Omar

American married to a Saudi.

A penny for your thoughts...

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s